19 Eylül 2019 Perşembe

Literal - Aynen Kullanılan Anlamına Gelir

Literal Nedir?
Literal aynen kullanılan değer anlamına gelir. Programlama dillerinde integerkayan noktastring gibi koda yazılan değerin işlemden geçmeden kelimesi kelimesine kullanılması için vardır.

C++ standardında <chrono>, <complex> ve <string> header'ları literal'ları tanımlıyor.

chrono içinde h,min,s,ms,us,ns ekleri var.
complex içinde i, il, if ekleri var.
string içinde s eki var.


1. Karakter/String Literal 
Ön Ekler
C++'ta sayısal literal ekleri sona yazılır. Karakter literal önekleri ise başa yazılır. Karakter literal ekleri R, u8, u8R,  u, uR, U, UR, L veya LR olabilir.

u8 - utf-8
u8 Literal yazısına taşıdım.
u - utf-16
char16_t* döndürür. Şöyle yaparız.
const char16_t* utf16string = u"\xD83D\xDE01";
U - utf-32
char32_t* döndürür. Şöyle yaparız.
const char32_t* utf32string = U"\x0001F601";

Son Ekler
s eki
String Literal s yazısına taşıdım.

Escape Sequence Karakterleri
String Literal ve Escape Sequence yazısına taşıdım.

2. Raw String Literal
Raw String Literal yazısına taşıdım.

3. Binary Literal
Yeni C++ ile bazı sayıları hex sabitler gibi yazmak yerine ikilik halini kullanmak mümkün.
unsigned int mask = 0b0111;

4. Integral Ekleri
Integral Literals yazısına taşıdım

5. User Defined Literal
User Defined Literal yazısına taşıdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder